Les teves sospites són certes. La majoria de compradors estrangers formalitzen l’operació de compravenda sense necessitat d’hipoteca. I sense cap problema. Tot i això, si t’estàs plantejant internacionalitzar el teu negoci immobiliari, és important que sàpigues com tramitar hipoteca a estrangers.
En aquests moments i després de la crisi immobiliària, les entitats financeres espanyoles estan aplicant mesures estrictes per assegurar-se’n que el client al qual concedeixen la hipoteca és fiable. Si això passa de forma habitual quan els clients nacionals decideixen comprar pisos a Castelldefels o comprar cases a Sant Joan Despí, quan el client és estranger i és difícil acreditar la seva solvència, extremen les precaucions al màxim.
Per agilitzar aquest procés, és recomanable que demanis per endavant al teu client tota la informació necessària. Ser proactiu serà la teva millor arma. Per això, des d’Api.cat t’expliquem quina documentació necessites per tramitar hipoteca a estrangers:
- Fotocòpia del passaport o NIE
- Certificació negativa de residència a Espanya proporcionada per la Direcció General de Policia (Ministeri de l’Interior). Si el client és un no resident de nacionalitat no espanyola, es pot sol·licitar en el seu nom directament davant el Ministeri de l’Interiorm, amb una validesa de 2 anys.
- Declaració fiscal. És un document facilitat per l’entitat bancària que realitzarà l’operació, en què el client declara que cotitza fiscalment davant la Hisenda d’un país estranger. És obligatori per a la contractació de comptes d’estalvi i imposicions a termini fix i també té una validesa d’anys.
- Certificat de residència fiscal (RD 1816/1991). És un document emès per l’autoritat fiscal d’un país estranger que certifica, amb validesa d’un any, que el client compleix amb les seves obligacions fiscals en aquest país. És obligatori per a la resta d’operacions
- Contracte de treball
- Tres últimes nòmines del país de residència
- Darrera declaració de patrimoni del país de residència
- Tres últims rebuts de deutes pendents (préstecs, targetes de crèdit i / o hipoteca)
- Dotze últims mesos d’extractes bancaris del compte en què estigui cobrant la nòmina i justificació d’altres havers
- Nota simple registral de l’habitatge a comprar, cèdula d’habitabilitat, certificat d’eficiència energètica, IBI, certificat de la comunitat de propietaris dels últims rebuts de subministraments.
- Contracte d’arres o de compravenda.
A més de tota aquesta documentació, no oblidis demanar-li al teu client que signi un poder notarial i demana un informe de risc del CIRBE (Centre d’Informació de Riscos del Banc d’Espanya) abans de començar a tramitar hipoteca a estrangers amb cap entitat. Si treballes de forma professional i detallada, anticipant-te a possible contratemps, vendre a estrangers és tan senzill com vendre a nacionals.
2 comments
actualment es donen crèdits hipotecàris per als clients estrangers als bancs espanyols?
Això en cas que vulguin comprar un pis a Espanya.
Gràcies,
Monica,
Complint els requisits establerts per cada entitat financera i en funció de cada cas, sí, s’estan atorgant crèdits segons ens expliquen els API que treballen habitualment amb compradors estrangers.