Fa uns dies vam publicar un post sobre una de les estratègies més innovadores del màrqueting, tècnica del Inboud màrqueting o màrqueting d’atracció, esbossant algunes de les claus del seu ús i efectivitat en el marc del sector immobiliari. Dels tres pilars fonamentals sobre els quals se sustenta aquesta eina de venda: SEO (Search Engine Optimization), Social Media i Màrqueting de Continguts, en aquesta ocasió posarem el focus en aquest últim: el Màrqueting de continguts.
Què és el màrqueting de continguts en el sector immobiliari?
Les noves tecnologies, especialment Internet, ha modificat dràsticament la manera en què les empreses han de apropar-se als consumidors, almenys, si no volen espantar. I és que, l’usuari ha deixat de ser un mer subjecte passiu al que li oferia un producte o servei i se li tractava de convèncer que el comprés o utilitzés. Ara, és el públic el que pren la iniciativa i s’acosta a la marca i interactua no ella. És el que decideix quan tenir contacte, com fer-ho i durant quant de temps mantenir-lo. Però, ¿per què s’apropa un usuari a la meva marca? Com puc aconseguir que decideixi escollir el meu producte o servei entre les milers d’ofertes similars que hi ha al mercat? La resposta, ni és senzilla, ni va en una sola direcció. Però el que sí podem assegurar és que el màrqueting de continguts és actualment una les peces clau que ajuden a crear una imatge de marca professional, seriosa, respectada i, en última instància, una eina que contribueix a la prosperitat de qualsevol negoci.
Però, ¿en què consisteix el màrqueting de continguts? En poques paraules, podríem definir-ho com la creació de continguts útils, interessants i de qualitat per als teus clients reals i potencials. Enrere van quedar els missatges invasius l’únic objectiu és convèncer a l’usuari perquè compri o contracti un servei el més aviat possible. Amb el màrqueting de continguts busquem crear una relació ferma i duradora amb l’usuari, que s’identifiqui amb la marca, la qual cosa li convertirà amb el temps en evangelitzador del nostre negoci. I, no hi ha millor publicitat per a la teva empresa que un client que parli bé del teu producte o servei.
Resultats a mitjà i llarg termini
El primer que cal tenir clar és que el màrqueting de continguts és una eina amb la qual no obtindrem resultats a curt termini. I és que, a través de la publicació de continguts pertinents, útils i qualitat, el que aconseguim és un client que es “fa a foc lent”, és a dir, que amb el temps es convertirà en un fidel consumidor del nostre producte, però no immediatament. En termes “marketinianos”, diríem que gràcies a un bon desenvolupament del màrqueting de continguts, el nivell d’engagement (compromís entre l’usuari i la marca) amentará i s’enfortirà poc a poc.
Guia ràpida per a un màrqueting de continguts efectiu
- Identifica i analitza al teu públic. Esbrina quin tipus d’informació li interessa i basa en això la teva planificació de continguts.
- Escriu textos originals. El quid de la qüestió està en la singularitat de la informació. Encara que és difícil trobar un tema sobre el qual encara no s’hagi escrit, si li dónes el teu punt de vista, el que sí t’asseguraràs que serà un text únic.
- Els teus lectors també són màquines. Tingues en compte que els motors de cerca també et llegeixen. Així que, recorda que per a un bon posicionament has d’incloure en els teus textos les paraules clau més buscades. Així, evitaràs que els teus continguts es perdin en la immensitat informativa d’Internet.
- Controla els resultats. Per millorar els teus textos és imprescindible que mesuris les interaccions dels usuaris amb ells: comprova el nombre de lectures, el temps que romanen a la teva pàgina, quantes vegades comparteixen els textos … D’aquesta manera, sabràs quin tipus d’informació és la que més els interessa i la que millor funciona.
- Busca idees i anota-les. En qualsevol moment i lloc pot sorgir una idea interessant. No confiïs en recordar-la. El millor és que les vagis guardant per poder desenvolupar-quan et posis a redactar el text.
- Aprofita les eines d’Internet. Una de les formes més efectives de triar la temàtica dels teus textos és mirant el volum de cerques dels diferents termes relacionats amb el teu negoci. En aquest sentit, és molt útil Google Trends.
La posada en marxa d’una estratègia com el màrqueting de continguts aplicat al sector immobiliari requereix de la professionalitat d’experts en la matèria. Per això, des Api.cat t’aconsellem que et deixis assessorar per la teva agent de la propietat immobiliària.
Què opines del màrqueting de continguts? Creus que és una eina efectiva? Dóna’ns la teva opinió. Ens agradaria comptar amb ella.
Foto: Dosenlared
Foto: Marcopolomarketing
Foto: Marketerosdigitales