Ho confessem, ens han robat el cor. I sense bombons, ni joies. Amb una gran idea, simplement.
Si fa uns dies us explicàvem que l’agent immobiliari perfecte ha de buscar diferenciar-se de la resta de professionals, avui us oferim un bon exemple.
Des dels seus inicis, explica un dels socis fundadors, l’API José Luis Echeverría, a Monapart entenen el negoci immobiliari “com una realitat a transcendir “. I donem fe que ho aconsegueixen. Perquè Monapart és una agència immobiliària, però també és molt més que això. És un ” proveïdor de continguts, productes i serveis en l’àmbit dels habitatges urbans extraordinaris (fora del comú) “, segons diu la seva web.
Què significa això? Monapart es posiciona al mercat immobiliari per estil de vida, és a dir, capten el producte pensant en un tipus concret de client, un client cosmopolita que busca el que ells han anomenat com “habitatges urbans extraordinaris “, amb uns gustos i uns hàbits de consum molt específics.
El client de Monapart no es conforma amb quatre parets i un sostre a Mataró o a Hospitalet. No, el client de Monapart busca alguna cosa més.
Per arribar a aquest client ( “un nínxol de mercat que, tot i ser reduït, és homogeni en totes les grans ciutats del món”), li parlen en el seu mateix idioma, es vesteixen com ell es vesteix, pensen com ell pensa, senten com ell sent i freqüenten els mateixos llocs que ell coneix, compartint amb ell experiències i històries, i creant un singular i propi imaginari col·lectiu que es retroalimenta amb les aportacions de tots els membres de la comunitat.
I és que Monapart no té oficina a peu de carrer, ni tampoc la necessita. Es relaciona amb els seus clients via Internet. “Les xarxes socials ens proporcionen una plataforma multicanal amb la qual relacionar tant amb els nostres clients com amb els nostres clients potencials. Les converses a les xarxes socials es gestionen de manera immediata i a través d’un llenguatge proper i desenfadat que és marca de la casa. Hi ha dos membres de l’equip que dediquen part dels seus esforços a això, encara que l’ús de les xarxes socials és intensiu per part de tot l’equip de Monapart “, assegura José Luis.
” El suport on line és la nostra principal eina de comunicació. Mantenint viva la conversa compartint continguts de qualitat amb els nostres clients, ens permet conèixer-los millor i crear certs vincles. Potser en aquest moment no tenen una necessitat immobiliària, però quan la tinguin o coneguin a algú que sí la té, pensaran en Monapart. En el nostre segment, volem posicionar-nos com la immobiliària de capçalera “.
Funcionen aquest tipus de plantejaments tan nous en el mercat immobiliari nacional ? “Per descomptat. Tenim absolutament comprovat que la nostra estratègia competitiva, basada en la diferenciació i en el focus, genera més i millors vendes que la mitjana del sector “.
De fet, des de l’inici de la seva activitat l’abril de 2010, han crescut ininterrompudament en facturació, en personal i en oficines. Ser diferent funciona. Canvi i fora!
Ja fa temps que ho diem, per activa, per passiva, i allà on ens deixen: el mercat immobiliari està canviant i és el moment de plantejar quin serà el teu raconet. No és tan difícil, si ho penses. En el nostre sector queda encara molt per desenvolupar i molt camp per llaurar, no ens enganyem.
Simplement cal trobar un nínxol de mercat. Somrie, amb el seu personal shopper immobiliari, es posiciona per tipus de client, i Monapart ho fa per estil de vida.
Com et posiciones tu? Si ets un agent innovador, amb una proposta original i genuïna, d’aquestes que inspiren la resta de professionals…. volem conèixer-te!
9 comments
¡Muchas gracias por tan estupendo artículo Rebeca! Un abrazo de parte de todo el equipo de Monapart.
¡Muchas gracias a vosotros por aportar ideas nuevas y frescas!
Gran proyecto , grandes profesionales, grandes personas !!!!! Éxito y más éxito es lo que se merecen !!!! #postinmobiliaria 🙂
Bienvenida innovación de ideas en el sector inmobiliario, el futuro está en la especialización buscando el nincho de mercado de cada empresa inmobiliaria. Estoy de acuerdo con vosotros y os felicito me siento identificado. Falta mucho marketing en nuestro sector.
Desde bcnflats.es buscamos crear una relación distinta entre oferta y demanda mediante colaboración entre profesionales especializados especializándonos cada vez más en clientes internacionales.
Muchas gracias por tu aportación, Pere. Así lo creemos nosotros también: especialización y segmentación son claves en el futuro del sector.
A més a més de ser uns professionals excel.lents, són uns companys excepcionals. Felicitats Monapart!!
No son sólo unos excelentes profesionales, son, además, unos compañeros excepcionales. Felicidades Monapart!!
Gràcies pel comentari, Laura!
Molt bon article Rebeca, felicitats.
Els amics de Monapart donen per un llibre sencer, una tarda amb ells no te desperdici.
Cuideu-vos amics!!
Moltes gràcies, Francesc! Per un llibre sencer… amb 3 volums! 😉